SEAT zvýšil v říjnu prodeje o 23,3 %


10.11.2017

SEAT dosáhl v říjnu dosud nejvyššího měsíčního meziročního nárůstu v roce 2017. Výrobce automobilů dodal v uplynulém měsíci 40 200 vozidel, což je o 23,3 % více než v říjnu 2016 (32 600 vozidel). Hlavními tahouny růstu v říjnu byly Německo (+30,5 %) a Španělsko (+24,9 %), ale také další země, jako je Turecko (+209,1 %), Izrael (+62,5 %), Belgie (+37,2 %), Polsko (+36,5 %), Švýcarsko (+36,0 %) nebo Švédsko (+34,2 %).



S pouhými dvěma měsíci, zbývajícími do konce roku 2017, se počet vozů SEAT, dodaných zákazníkům na celém světě, zvýšil o 14,4 %. V období od ledna do října prodala španělská značka 395 100 vozidel, což je o 49 600 vozů více než ve stejném období roku 2016 (345 500 vozů).

Wayne Griffiths, člen představenstva společnosti SEAT, zodpovědný za prodej a marketing, zdůraznil, že „říjen byl vynikajícím měsícem a v jeho výsledcích se odráží pozitivní trend vývoje během celého letošního roku. Růst je velmi vysoký zejména díky pilířům naší značky, jimiž jsou Ibiza, Leon a Ateca a které nyní doplňuje nový model Arona, od něhož očekáváme, že přispěje k zachování růstu našeho prodeje. Prodejní výsledky mají navíc významný vliv na náš tržní podíl ve většině našich hlavních zemí. SEAT je v současnosti jednou z nejrychleji rostoucích značek v Evropě.“

Počet dodaný vozů SEAT v globálním měřítku výrazně vzrostl díky dvojcifernému růstu na hlavních evropských trzích značky. V období od ledna do října byly třemi zeměmi s nejvyššími prodeji Německo (84 100 vozidel; +13,6 %), Španělsko (81 200 vozidel; +21,5 %) a Velká Británie (48 400 vozidel; +19,5 %). Dalšími evropskými trhy s velkým nárůstem prodeje od ledna jsou Francie (20 300 vozidel; +13,0 %), Rakousko (15 200 vozidel; +16,1 %), Polsko (9200 vozidel; +22,8 %) a Švýcarsko (8500 vozidel; +35,3 %). Turecko, šestá země značky SEAT z hlediska objemu prodeje, vzrostlo o 10,3 % a k celkovému prodeji přispělo 17 600 vozidly v období od ledna do října. „SEAT roste také na českém trhu,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika. „V říjnu bylo v České republice registrováno 649 nových vozů SEAT, což představuje meziroční nárůst o 14,3 %.“

Největší produktová ofenziva v historii značky SEAT pokračuje nyní novým crossoverem Arona. První vozy již byly předány zákazníkům. Od tohoto modelu se očekává, že přispěje k udržení růstového trendu prodejů značky SEAT. Arona doplňuje nové modely Ateca, Leon a Ibiza, které byly představeny v uplynulých 18 měsících. SEAT se chystá rozšířit své produktové portfolio v roce 2018 představením SUV s až sedmimístným interiérem. Nové vozidlo se objeví u prodejců podle plánu v posledním čtvrtletí 2018.

Produktová ofenziva zvyšuje zisky společnosti SEAT

Zvýšení prodeje se odráží také ve finančních výsledcích společnosti SEAT za první tři čtvrtletí. Během prvních devíti měsíců letošního roku vzrostl provozní zisk společnosti o 12,3 % v porovnání se stejným obdobím roku 2016 a dosáhl hodnoty 154 milionů eur. K tomuto výsledku přispěl jak větší objem prodeje, tak i vyšší zisková marže, vyplývající z vyššího podílu dražších vozidel, jako je Ateca, a lépe vybavených verzí na celkových prodejích. Podobně i výnosy z prodeje se od ledna do září zvýšily o 11,0 % na celkových 7,255 miliardy eur.

Fotografie:


SEAT zvýšil v říjnu prodeje o 23,3 % - fotografie SEAT zvýšil v říjnu prodeje o 23,3 % - fotografie