SEAT investuje do své budoucnosti


13.7.2020

SEAT bude v letech 2020 až 2025 investovat celkem 5 miliard eur. Investice budou vynakládány nejen na nové projekty vývoje vozidel v Technickém centru SEAT se zvláštním zaměřením na elektrifikaci produktové řady, ale také na modernizaci výrobních zařízení a provozů v závodech Martorell, Barcelona a Componentes. SEAT se těmito investicemi připravuje na vývoj nových modelů a zahájení jejich výroby v Martorellu. Tím zajistí zaměstnanost a podpoří svůj budoucí rozvoj.




Předseda představenstva společnosti SEAT Carsten Isensee, zdůraznil, že „tento plán investic představuje náš způsob, jak se postavit budoucnosti s odhodláním a optimismem, abychom byli ještě silnější, inovativnější a trvale udržitelnější společností. V Martorellu jsme připraveni vyrábět elektromobily od roku 2025, až se trh s elektromobily zvětší.“

Předseda představenstva společnosti SEAT také poznamenal, že „naším cílem je urychlovat transformaci automobilového průmyslu ve Španělsku. Chceme-li zajistit budoucnost automobilového průmyslu ve Španělsku, musíme spolupracovat s centrálními, regionálními a lokálními administrativami. Plán představený španělskou vládou je krokem správným směrem a umožní další rozvoj automobilového průmyslu“.

Jedna společnost, dvě značky

Wayne Griffiths, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za prodej a marketing, a předseda představenstva značky CUPRA, na tiskové konferenci s prezentací budoucí strategie společnosti, která se uskutečnila v nedávno otevřeném komplexu CASA SEAT, zdůraznil, že „SEAT a CUPRA jsou pro další rozvoj společnosti zásadní. Každá značka má svou jasnou roli, svůj vlastní charakter a atributy, jimiž oslovuje zákazníky s různými profily. Proto se zcela doplňují a vzájemně jsou nezaměnitelné. SEAT je vstupní bránou do koncernu Volkswagen: máme nejmladší zákazníky – v průměru o 10 let mladší – a mnoho zákazníků, kteří si kupují první vůz. Na druhé straně značka CUPRA vstupuje do nového tržního segmentu, který vyplňuje mezeru mezi mainstreamovým a tradičním prémiovým trhem. Jsme přesvědčeni o velkém potenciálu růstu díky zákazníkům, kteří hledají jedinečnost značky CUPRA“.

Podle Carstena Isenseeho „je SEAT, a v budoucnosti tomu tak bude v ještě větší míře, společností se dvěma dobře definovanými značkami v rámci své struktury: SEAT a CUPRA. SEAT a CUPRA jsou dvě strany téže mince. SEAT poskytuje značce CUPRA jako základ potřebný objem výroby, aby mohla růst z hlediska produkce, výzkumu a vývoje i lidských zdrojů, a CUPRA umožňuje společnosti SEAT posouvat těžiště své nabídky směrem k více emocionálním automobilům ve vyšších segmentech“. Isensee dodal, že „odbory a management společnosti sdílejí společnou vizi. Pracujeme ruku v ruce na budoucnosti společnosti a jejích značek“.

Rozsah investic u obou značek vyplývá ze struktury společnosti SEAT, která zahrnuje více než 15 000 zaměstnanců a tři výrobní závody: SEAT Martorell, SEAT Barcelona a SEAT Componentes. V rámci struktury společnosti SEAT je v Martorellu také sídlo společnosti, která soustřeďuje svůj kreativní a technologický potenciál do technického a designérského centra, jež je rovněž součástí martorellského areálu. A nedaleko, v Barceloně, se nachází reprezentativní komplex CASA SEAT a centrum SEAT:CODE pro vývoj softwaru.

Společnost SEAT dnes oznámila, že SEAT:CODE bude mít nové sídlo v srdci Barcelony, v ulici La Rambla. V něm bude pracovat tým více než 150 softwarových vývojářů na rychlé realizaci digitální transformace společnosti, a to umožní vytvářet digitální produkty a řešení pro podporu značek SEAT i CUPRA a definovat digitální řešení pro koncern Volkswagen. SEAT již přijal do týmu SEAT:CODE 20 nových odborníků, jejichž řady během několika nadcházejících měsíců rozšíří dalších 100 specialistů.

Nový el-Born bude pro značku CUPRA dalším impulzem

CUPRA zažívá od svého zrození v únoru 2018 exponenciální růst, který překonává všechna očekávání. Po otevření sídla CUPRA Garage a představení modelů CUPRA Leon a CUPRA Formentor, které si mohou zákazníci od dnešního dne předběžně rezervovat, se společnost rozhodla, že koncepční vůz el-Born bude uveden na trh jako model CUPRA.

„CUPRA el-Born disponuje veškerými geny značky CUPRA a je živoucím důkazem, že se sportovní výkony a elektrifikace k sobě skvěle hodí. Tento model nám umožní udělat důležitý krok do éry elektrifikace a zvýšit prodeje i ziskovou marži,“ vysvětlil Wayne Griffiths.

CUPRA el-Born je automobilem, který byl kompletně navržen a vyvinut v Barceloně a podle plánů bude vyráběn v německém Cvikově na základě platformy MED. Model el-Born bude uveden na trh v roce 2021.

Griffiths vyzdvihl, že „uvedení značky CUPRA před dvěma roky je velkým úspěchem. Zásadní změny, k nimž dochází v automobilovém průmyslu, jsou ideální příležitostí pro příchod nových značek, jakou je CUPRA. Jsme přesvědčeni o tom, že potenciál značky CUPRA je tak velký, že bychom mohli dosahovat příjmu z prodeje ve výši 1 miliardy eur, až bude na trhu k dispozici kompletní produktová řada.“

Předseda představenstva značky CUPRA hovořil také o modelu Formentor. V této souvislosti zdůraznil, že „Formentor představuje další krok v rozšiřování portfolia značky CUPRA a zahajuje novou fázi jejího vývoje. A také nám otvírá bránu do nového tržního segmentu. Je to rozhodující model pro naplňování našich cílů, které spočívají v získávání automobilových nadšenců na celém světě pro naši značku.“

Mírný optimismus pro druhou polovinu roku

Předseda představenstva společnosti SEAT Carsten Isensee se také ohlédl za prvními šesti měsíci letošního roku, které byly ovlivněny pandemií koronaviru. Isensee uvedl, že „první polovina roku byla pravděpodobně jednou z nejnáročnějších v historii společnosti SEAT. Očekávali jsme, že finanční roky 2020 a 2021 budou nesnadné, ale nyní k tomu musíme navíc přidat také velmi vážné dopady pandemie onemocnění COVID-19 na automobilový průmysl“. Isensee nicméně vyjádřil mírný optimismus ohledně vývoje prodeje v nadcházejících měsících: „V posledních týdnech po obnovení našich aktivit pozorujeme mírné zlepšování situace. Jsme přesvědčeni o tom, že v průběhu druhého pololetí 2020 dojde k alespoň částečnému oživení.“

Výrobní závod SEAT v Martorellu již téměř dosáhl výrobního tempa, obvyklého před vypuknutím koronavirové pandemie, a v současnosti vyrábí cca 1900 vozidel denně. Také závody Barcelona a Componentes brzy dosáhnou předkoronavirového objemu výrobu. Výrobní závod Martorell nyní vstupuje do druhé poloviny roku, které se ponese ve znamení zahájení produkce nového Formentoru, prvního 100% modelu CUPRA, a nového Leonu s externě nabíjitelným hybridním pohonem. Oba modely budou vyráběny na montážní lince 2 závodu Martorell, na níž byla letos spuštěna výroba čtvrté generace modelové řady Leon.
 

Fotografie:


SEAT investuje do své budoucnosti - fotografie