24.10.2017
V rámci modernizace přišla možnost pořídit si pro SEAT Leon Cupra pohon všech kol. Je to vůbec poprvé, kdy je pro tuto vrcholnou verzi čtyřkolka v nabídce. Rozhodli jsme se vyzkoušet, jak se s takovým autem jezdí.
Testované auto bylo hodně nápadné. Přijelo k nám totiž přímo z mosteckého závodního okruhu, kde se po trati pohybovalo při letošních závodech ETCC jako bezpečnostní vůz, i proto má na sobě polepy SAFETY CAR.
Šlape Volkswagenu Golf R Variant na paty…
SEAT neustále zvyšuje u modelu Leon Cupra výkon. Když před třemi lety SEAT novou generaci nejvýkonnějšího Leonu představoval, nabízel ho s výkonem 265 a nebo 280 koní. Slabší verze se však u nás nenabízela. Další modelový rok přinesl zvýšení výkonu na 290 koní. Zatím poslední zvýšení výkonu doprovázelo letošní výraznější facelift, který ale kromě techniky upravil i vzhled. Leon Cupra je nyní ještě nenápadnější.
SEAT totiž kromě dalšího zvýšení výkonu na 300 koní přichází také s možností připlatit si za pohon všech kol 4DRIVE. Ten se pojí výhradně s převodovkou DSG a verzí kombi označovanou jako ST. 300 koní, pohon všech kol, DSG… Nepřipomíná vám to něco? Přesně takovou konfiguraci jste si mohli pořídit před modernizací ve Volkswagenu Golf R Variant. Po modernizaci Golf R nicméně také posílil a je tak stále o 10 koní výkonnější než Leon Cupra.
Celý článek si můžete přečíst zde: auto-mania.cz/rychly-test-seat-leon-st-cupra-300-4drive-dsg