Petr Fulín: Desítka ve WTCR na Slovakiaringu byla na dosah


11.10.2020

V neděli vyvrcholil světový šampionát WTCR na Slovakiaringu trojicí závodů, ve kterých odstartoval jediný český jezdec Petr Fulín v týmu VEXTA DOMY. Po prvním ne příliš vydařeném závodě si Petr spravil chuť úžasnými souboji ve zbývajících dvou jízdách.



Díky stávkující technice se Petrovi Fulínovi nepodařilo v kvalifikaci zajet lepší než 18. místo, ze kterého pak musel startovat do všech tří závodů. První z nich se odehrál už v ranních hodinách a povrch slovenského okruhu poukazoval na to, že nepůjde rozhodně o nic lehkého. Trať nestihla vyschnout, bylo tak na jezdcích, jestli zvolí suché nebo mokré pneumatiky. Slicky byly riskem, mokré naopak jistotou. Petr Fulín vsadil na třetí variantu a zkombinoval slicky na přední nápravě a mokré pneumatiky na zadní. Tahle volba se však neukázala jako nejlepší a první závod dokončil na stejné pozici, ze které odstartoval. Tedy na 18. místě.

“Ráno nebylo jednoduché, protože trať nebyla suchá, ani úplně mokrá. Museli jsme volit mezi suchými a mokrými pneumatikami. Já vsadil na kombinaci, protože jsem očekával, že bude zadek hodně klouzat. Bohužel se to neukázalo jako dobrá volba a celý závod jsem s autem bojoval. Příliš se mi nepovedl start, propadl jsem se až na 22. místo a musel jsem se probojovávat dopředu. I přes tuto kombinaci pneumatik bylo auto extrémně přetáčivé, takže 18 místo bylo v tu chvíli maximum možného. Varianta pouze slicky nakonce u konkurence vyšla jako lepší,” uvádí Petr Fulín.

I do druhého závodu startoval Petr Fulín z 18 místa, ale tentokrát bylo jasné, že se pojede za sucha a na suchých pneumatikách. Ani napodruhé neměl Petr ideální start, ale přežil hodně dramatické první kolo, kdy došlo k mnoha strkanicím a také k několika nehodám. Od druhého kola se však Petr Fulín začal prokousávat startovním polem směrem vzhůru až k 12. místu. Po restartu závodu se propadl o dvě místa zpět a zbytek závodu věnoval souboji s Aurélienem Comtem na Renaultu Mégane TCR. Na konci závodu Petr zabojoval a v posledním kole Francouze předjel. Díky výpadku Nestora Girolamiho, ale také penalizaci Jean-Karla Verneyho za společnou kolizi, dokončil Petr druhý závod na pěkném 11. místě. A dodává k tomu: “Druhý závod, to už bylo úplně jiné. Auto docela fungovalo, start nebyl tak tragický jako v prvním závodě a dokázal jsem držet krok s konkurencí. Pořád jsem sice nebyl spokojen s fungováním diferenciálu, takže jsem musel volit konzervativnější jízdní styl a neutahovat tolik zatáčky, ale postupně jsem se dostával vpřed. Podařilo se mi také vyhnout zásadním strkanicím a nakonec jsem zvládl v posledním kole překonat i Comteho s Renaultem Mégane TCR, který má podstatně příznivější BOP. To mě hodně potěšilo. Přesto mě mrzí ta první desítka, která byla hodně blízko. Chyběla mi necelá sekunda, abych splnil vytyčený cíl.”



A pak už přišel poslední závod, který přinesl z pohledu týmu VEXTA DOMY nejdramatičtější souboje ve skupince bojující o 11. až 15. místo, ve které se Petr Fulín pohyboval. Bojovalo se v ní po celý závod. Petr se utkával se světovými esy jako Thed Björk, Yvan Muller a Tiago Montiero. Nedarovali si ani centimetr tratě, což bylo na Petrově autě v cíli znát. V jednu chvíli byl Petr Fulín na 12.místě a opět neměl daleko do první desítky. V závěru pak došlo na souboj mezi trojicí jezdců s fantastickým dojezdem do cíle, kde Petra Fulína od 12. místa dělilo jen 0,239 s. “Do posledního závodu jsme opět lehce upravili nastavení, které ale nepřineslo očekávané zlepšení. Dokázal jsem bojovat s ostatními, ale cítil jsem, že na výjezdech ztrácím. Hodně jsem se musel bránit. Ke konci závodu mi odcházely brzdy a bylo pro mě důležité auto dovézt do cíle. Závěr byl ale velkolepý, protože být za světovým šampiónem o 0,075 s. se nestává každý den” upřesňuje Petr Fulín z týmu VEXTA DOMY.

Na výsledky Petra Fulína a týmu VEXTA DOMY v průběhu závodního víkendu WTCR na Slovakiaringu lze pohlížet z různých úhlů. Na jednu stranu by se mohlo zdát, že Petr Fulín nedosáhl na stanovený cíl, být do desátého místa, ale na stranu druhou byl nejrychlejší z trojice soukromých týmů provozujících závodní speciál Cupra León Competición (Mikel Azcona má tovární podporu) i přesto, že dva maďarští jezdci jedou celou sezónu, a s větší hmotností díky divoké kartě dokázal dokončit závody na 18., 11. a 14. místě a zároveň sváděl souboje s největšími světovými esy závodů cestovních vozů.



A jak tento víkend hodnotí sám Petr Fulín? “Jako pravý závodník nejsem spokojený s tím, že se mi nepodařilo pokořit první desítku a nezopakoval jsem páté místo z roku 2018. Na druhou stranu jsem poprvé usedl do nejnovější specifikace Cupry León Competición, protože v ESET cupu jezdím se starším vozem, poprvé jsme jeli pneumatiky Goodyear a do světového šampionátu jsme se podívali pouze na jeden závod. Myslím si, že to nakonec nebylo tak špatné. Na závěr musím poděkovat celému týmu, inženýrovi i všem mechanikům, kteří tři dny neúnavě pracovali na mém voze, a také svým partnerům, společnosti VEXTA DOMY, HELIOS, MOTOREX, SPIES HECKER a Autoklubu Česká republika, bez kterých by se tento start vůbec neuskutečnil. Doufám, že to nebylo naposledy, co jsem ve WTCR zanechal svoji stopu.”